www.mediawavefestival.hu | www.romerhaz.eu | www.passportcontrol.eu | www.filmfundgyor.eu

2020. március 1- április 27.

 

Nevezési határidő:

2019. december 8.

 

2020. március 1- április 27.

 

Nevezési határidő:

2019. december 8.

 

etnik Archív
2019. november PSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSz Aktuális program:
2019.11.18.
010203040506070809101112131415161718192021222324252627282930

KÖZVETLEN KÉRDÉS

Név:
E-mail:
Kérdés:

HÍRLEVÉL

Név:
E-mail cím:
Feliratkozom az alábbi hírlevelekre:
MEDIAWAVE
MEDIAWAVE webTV
Passport Control
Adatok módosítása, leiratkozás vagy aktiválás újraküldése:
KÉPAJÁNLÓ

GYŐR VÁROS NEM HIVATALOS KÖZÖSSÉGEI (1950-20??) :: HATVANAS ÉVEK :: BEAT & ROCK

 
 

 

GYŐR VÁROS NEM HIVATALOS KÖZÖSSÉGEI

BEAT & ROCK

fotó dokumentumok & írásos visszaemlékezések & filmfelvételek

 

 
A hatvanas éveket uraló szürke homályból egyelőre a győri beatzene, rockzene kezdeti évei emelkednek ki szigetként. Nagyon érdekes az a folyamat, ahogy Gáspár Péter az 1970 óta Németországban élő győri származású muzsikus, a első győri beatzenészek egyike bejelentkezésével hogyan nyíltak meg meglepően gyorsan a csatornák és kerültek elő a korszak fontos muzsikusai. És elmondható, hogy ma már szinte jobban, teljesebben átlátható a 60-as évek győri beat és rockzenéje, mint a hetvenes éveké.

Nagyon fontos és prosperáló időszak volt ez. Hiszen pár év fáziskéséssel a beatzene nyugati megjelenése után 1962-63-ben már két menő győri beatzenekar is versengett egymással és a következő években gombamód szaporodtak.

Az addig uralkodó vendéglátós, bárzenét veszélybe sodorta a beat újhullám, amelyben Győr vélhetően a bécsi TV foghatósága végett versenyelőnyben volt a budapesti zenekarokkal szemben. Egyszerűen, Győrött előbb és gyorsabban, naprakészebben lehetett hozzáférni, pontosan lehetett hallani, látni - mert a vasfüggönyön a hang áthatolt, de a kották hozzáférhetetlenek voltak, ezért a győri zenészek lekagylózták a hallottakat - a nyugaton egyre jobban kibontakozó beat és rockhullám zenekarait, mint máshol.

A beathullám győri muzsikusainak többsége - ugyanúgy mint ma - tinédzser volt, huszas éveik határán. Aztán a vendéglátózenészek, az öregebbek is, érzékelve a területvesztést, részben átálltak és próbálták meglovagolni a beathullámot. Nyilván erősen kommercializálva a korai beatben meglévő progressziót. Talán ez is jelenthette azt, hogy ez az első időszak "lányos zavarában" elkerülte a szervek figyelmét. Vagy inkább tudatosan át akarták tolni a vendéglátó szférába, így lenyesegetni a progresszióból következő vadhajtásokat. És nyilván ez nagyrészt sikerült is.
 

AZ ELSŐ FONTOS NYOM

(kattints a címre és olvasd) 

Gáspár Péter egykori, 1970 óta Németországban élő győri rockzenész első levele.

 

A HATVANAS ÉVEK GYŐRI BEATZENEI ÉLETE
(kattints a címre és olvasd)

Gáspár Péter remekbeszabott és kellő humorral megáldott írása szépen visszadja a kor hangulatát

 

A GYŐRI BEATKORSZAK KEZDETE (kattints a címre és nézd)

videóbeszélgetés Barabás Tamás, Drapán László, Lőricz Vilmos és Nesztor Iván győri muzsikusokkal

 

MI VOLTUNK A 60-AS ÉVEK MÁSODIK BEATGENERÁRIÓJA

(kattints a címre és nézd)

videóbeszélgetés Jancsó Péter egykori gitárossal, Graboplast vezérigazgatóval

 

ZENÉSZTÖRTÉNETEK -

a 60-as évek hangulatai

(kattints rá a címre és nézd)

videóbeszélgetés győri muzsikusokkal

 

KULTURA, FARMER, SZEX, HOSSZÚ HAJ, RAJONGÓK
a 60-as évek rockzenei forradalma egy győri rock muzsikus szemüvegén át

(kattins a címre és olvasd)

Gáspár Péter izgalmas elemzése

 

A 60-AS ÉVEK TECHNIKÁI

(kattints a címre és nézd)

videóbeszélgetés győri muzsikusokkal

a saját készítésű erősítőkről és gitárokról

 

GYŐRI BEATZENEKAROK KRONOLÓGIÁJA

(kattints a címre és olvasd)

1.0-ás verzió a zenekarok emlékezete alapján (folyamatos javítgatás alatt)

 
 

                       

 

Kérjük, írja meg véleményét:
Név: Szöveg:
E-mail:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:
2015.02.25. 12:18
Helyesbités: 1966, Driftins: Belényesi József.

2015.02.25. 12:16
Örülök, hogy a kronológiát kiegészithetem:
1963, Törteli István - gitár, ének, felesége ? - gitár, ének, Nagypáli OK.
The Savages: BM csónakház nem stimmel, ott akkor még nem játszottunk. Tunyogi Péter is dobolt egy ideig! (nyári szünidöben?)
Driftins: elöször én voltam a szólógitáros, az Anonymussal párhuzamosan, utánam jött Jancsó Péter.
1965, Driftins: nem voltak Salgótarjánban, ott az Anonymus volt 66-ban! Anonymus, játszott zenék: mint 64-ben. És Uhrmann Károlynak nem volt más együttese az Anonymuson kivül.
Kaiser Mihály zenekara: már sokkal régebben létezett, vendéglátóztak, külföldön is jártak.
1966: Anonymus. Pék Gy. már nem volt tag. Lörincz basszusozott. Patti nem énekelt, Mikó csak 65-ben énekelt röviden. 65 júniusában ezüstérem + három elsö dij a salgótarjáni országos fesztiválon: a legjobb müsor, a legjobb énekes (Pintér Dénes), és különdíj a Villon megzenésitésére (zeneszerzö: én.) Játszott zenék: mint fent.
Driftins: beélyesi József basszusozott, idönként én is gitároztam.
1968. Kaiser quartett. Az emlitettek + Urbán Vilmos, zongora, Vörös István, dob.
Slazer: Major-Szemenov definitiv Miklós volt, nem András!
Kaiser Mihály: mint fent.
Uhrmann egy.: ezenkívül Nagy Kati és Pintér Inez énekesnök, Major-Szemenov Miklós énekes. A trió 1970 május elsején Németországba ment.

KERESŐ


      
KIEMELT HÍREK
TAGSÁGOK
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG

A MEDIAWAVE

Kiváló Minősítésű Magyar Fesztivál

 

A MEDIAWAVE Minősített

Európai Fesztivál

PARTNER OLDALAK

 

 

 

 

SZABADOS MUSIC

DIRECTORY

 


Kártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott kártyák