www.mediawavefestival.hu | www.romerhaz.eu | www.passportcontrol.eu | www.filmfundgyor.eu

2020. március 1- április 27.

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

2020. március 1- április 27.

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

etnik Archív
2020. június HKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHK Aktuális program:
2020.06.03.
010203040506070809101112131415161718192021222324252627282930

KÖZVETLEN KÉRDÉS

Név:
E-mail:
Kérdés:

HÍRLEVÉL

Név:
E-mail cím:
Feliratkozom az alábbi hírlevelekre:
MEDIAWAVE
MEDIAWAVE webTV
Passport Control
Adatok módosítása, leiratkozás vagy aktiválás újraküldése:
KÉPAJÁNLÓ

MEDIAWAVE ARCHÍVUM (1991-2019) :: 1993 :: ÚJSÁGCIKKEK :: MEDIAWAVE INTERVIEW - CZABÁN GYÖRGY-FÜGGETLEN FILMES, AZ ELŐZSŰRI TAGJA

Több mint 500 film érkezett a fesztiválra, ami rengeteg, köztük másfél, két órás filmek is vastagon voltak. A fesztivál kiírása teljesen zavaros, ezt most nem értékkategóriaként értem, hanem úgy, hogy gyakorlatilag semmit nem zár ki.

 

— Milyen kategóriák közül lehetett választani?

 

— Kisebbségi, erotikus és általános. Nem volt meghatározva se a hosszúságuk, se a keletkezésük, hogy profi vagy nem profi az alkotó és a gyártás szempontjából sem volt semmilyen kizáró ok. Az előzsűrinek nagyon nehéz feladat jutott. Mindenfajta isntrukció nélkül válogattunk. Nem volt szempont, hogy szemlélet, módszer vagy keletkezés szerint különböztessük meg a filmeket. A „nekem tetszik, nem tetszik" elv alapján döntöttünk. Amelyik nagyon profi vagy nagyon átlagos volt, azt közmegegyezéssel kiszórtuk. Egy átlagos német TV produkció nem tárgya ennek a fesztiválnak.
A kisebbségi kérdést nyugaton egy kicsit másként értelmezik, mint mi, mert olt a homoszexualitástól kezdve a vallási, etnikai, szubkulturális kisebbségeket is beleértik. Az erotikus filmek egy része lehetett volna kisebbségi, és fordítva. Néha minket is meglepő filmeket neveztek a kisebbségi kategóriába, de mi nem nagyon akartunk azzal foglalkozni, hogy melyik film melyik kategóriába tartozzék. A vetítés szempontjából ez nem érdekes. Majd a nagyzsűri a díjátadásnál besorolja valamelyik kategóriába, Az erotikus kategória tulajdonképpen nem jött be. A kiírás a pornográfiát kizárta. Ugy látszik, a független vagy művészfilmek keretén belül nincs olyan kategória, olyan filmtípus, amely az erotikával foglalkozna. Lehet, hogy a szervezők nem tudták elérni ezeket a filmeket, tehát vannak, csak nincs hagyományuk, de az is lehet, hogy egyáltalán nincsenek. Én egyszer krakkói filmesektól kaptam egy felhívást, hogy erotikus filmfesztiválra lehet nevezni. Aztán kaptam egy másikat, hogy nevezések híján az egész elmarad. Lehet, hogy általános jelenség, hogy nem csinálnak erotikus filmeket. Az általános kategóriában aztán minden volt, mindenféle film. Jóérzésünkre hagyatkozva - ha van - válogattunk össze 65 filmet a versenyprogramba. Ezenkívül 75 film került be különböző mellékprogramokba.

- Mitől függ, hogy egy film a verseny- illetve a bemutatóprogramba kerül?

- Az előzsűri úgy adja meg. Ez a film jó, kell, az inkább tartalék. A bemutató program a „futottak még" kategória. Ide nem a nagyon jó filmek kerülnek, hanem olyanok, amelyek valamilyen szempontból érdekesek. Azoknak, akik összeállították a végső programot, biztos volt olyan szempontjuk, hogy... nem tudom... a romániai magyar adást segítsék, szóval, hogy mondjam .... ilyen segítő vagy hasonló szempontok vezérelték őket.

 

- Volt-e valamilyen trend, amely most megerősö-dött?


- Több szekcióban néztük a filmeket, és mindannyian egyetértettünk abban, hogy a keleti filmek sokkal érdekesebbek voltak, mint az egyéb. Szándékosan nem használom ellentétként a nyugati jelzőt. Sok szép filmet láttunk Amerikából, Japánból... ilyen nagyon komputerizélt balhét. Nagyon sok minden volt bennük, filmes tudás, technika, csak teljesen olyan érzésed van, hogy nem szól semmiről. Szép is, jó is, csak üres. Hidegen hagy. Nincs velük semmi baj, csak nem elég jók. Láttunk több orosz és cseh filmet. Érezhető, hogy feszíti őket valami és beszélni akarnak. Baromi érdekes dolgok vannak mögöttük, jelenségek, amik szólnak valamiről. Nagyon keresnek, ezért számukra jó kifejezési eszköz a film. Meglepő, hogy ilyen filmek által milyen dolgok kerülnek a köztudatba. Az ember azt gondolná, hogy Kazahsztan vagy Üzbegisztán olyan dzsuvás, lepusztult hely és akkor látsz egy nagyon szép költői filmet. Látod a tárgyakon, hogy van, volt, megmaradt egy régi kultúra, és ez átjön a filmen. Sok érdekes üzenet van bennük.

 

- Van tipped a nyertes filmre?

 

- Fogalmam sincs. Én Pavel Marek, cseh alkotónak adnám.
 

 

Kérjük, írja meg véleményét:
Név: Szöveg:
E-mail:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

KERESŐ


      
KIEMELT HÍREK
TAGSÁGOK
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG

A MEDIAWAVE

Kiváló Minősítésű Magyar Fesztivál

 

A MEDIAWAVE Minősített

Európai Fesztivál

PARTNER OLDALAK

 

 

 

 

SZABADOS MUSIC

DIRECTORY

 


Kártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott kártyák