www.mediawavefestival.hu | www.romerhaz.eu | www.passportcontrol.eu | www.filmfundgyor.eu

2020. március 1- április 27.

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

2020. március 1- április 27.

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

 

fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 


fotósorozatok a Mediawave történetéből

 

etnik Archív
2008. április KSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSzCsPSzVHKSz Aktuális program:
2020.05.29.
010203040506070809101112131415161718192021222324252627282930

KÖZVETLEN KÉRDÉS

Név:
E-mail:
Kérdés:

HÍRLEVÉL

Név:
E-mail cím:
Feliratkozom az alábbi hírlevelekre:
MEDIAWAVE
MEDIAWAVE webTV
Passport Control
Adatok módosítása, leiratkozás vagy aktiválás újraküldése:
KÉPAJÁNLÓ

EseménynaptárRSS

2008.04.30. 22:30
Helyszín: PORT.hu SZÍNPAD - EGYETEMI HANGVERSENYTEREM (egykori zsinagóga) - Széchenyi István Egyetem hangversenyterme és Vasilescu-gyűjtemény (Győri Városi Művészeti Múzeum állandó kiállítóhelye) - 9025 GYŐR (HUN), Kossuth u. 5.

ETENESH WASSIE & LE TIGRE DES PLATANES /FRA/ETIOP/ „platánok tigrise”


Műfaj: ethnojazz

Marc DÉMEREAU - alt & bariton szaxofon, melodica, gueulophone, Fabien DUSCOMBS - dob, Piero PÉPIN - trombita, tuba, melodika, Mathieu SOURISSEAU - akkusztikus basszusgitár Etenesh Wassie (Etiópia) – ének

Támogatók: Francia Intézet, AFIJMA - Francia Jazzszövetség

Az etióp zene teljesen ismeretlen felénk. A dél-francia sem kevésbé...




 

 

 

„Az etióp zene teljesen ismeretlen felénk. A dél-francia sem kevésbé. Amikor 2007 őszén a zenekart felfedeztük a dél-francia JAZZÉBRE fesztiválon (kattints ide!) Perpignanban, tisztult a kép. Az etióp zenéről annyit tudtunk meg, hogy nem rokonítható az afrikai zenei mozgásokkal. Megvan a maguk népzenéje, népzenéi, de a könnyű és modern zenéjük korai időktől kezdve inkább amerikai irányba húzott, de hivatalosan nem foglalkoztak exportjával. Pedig voltak erős időszakaszaik. Ne feledjük, hogy a jamaikai reggea mozgalom Rastafari-ját, megváltóját Etiópiából várták, de megszemélyesítőjét, Hajlé Szelasszié császárt ma inkább kegyetlen zsarnoknak tartják, és mai napig posztsztálinista rendszer tiporja porba, az amúgy is polgárháborúk, és éhínség sújtotta országot. Nagyon izgatott bennünket, hogy énekesnőnk valamiféle egzotikus vagy komoly dolgot tesz le az asztalra, és azzal mit tudnak kezdeni a francia zenészek. Hát csalódásunk nagyon kellemes volt. A „platánok tigrisei„ egy nagyon komoly, önmagát freefunk stílusú zenét játszó csapatnak tartja, és ez igaz is. Kifinomult, de egyben lendületes középgenerációs együttesről van szó, amely némiképp, nyilván franciás ízzel a new yorki jazz és rock avantgarde-dal (Zorn, Medeski) párhuzamosan keresi a zene új útjait. És egyértelmű sikerrel. Persze lehetnek ők jók, de hogy jön ehhez egy etióp énekesnő, a maga eléggé zárt, európaitól idegen hangképével? Hát jól! Sokat gondolkodtam rajta, hogyan tudták e két meglehetősen eltérő zenei világot összeilleszteni. A megfejtés valószínű az egészen speciális basszusjátékban van. Mathieu Sourisseau, aki a dobos Fabien Duscombs-szal együtt elsőre marsiellesi matróznak néz ki, majd egy idő után utóbbiról Geröly Tamás, majd kicsit később a filmes Szőke András jut az ember eszébe, aztán valahol félúton megáll. Tehát a basszer hangszere is furcsa már, akusztikus basszusgitár, amelynek sem bőgő, sem basszusgitár hangja sincs, mert valami sajátos, pengetős technikával játszik hangszerén. A koncert előre haladtával egyre inkább azt kellett gondolnom, hogy e basszusjáték a megoldás, amely valószínűleg valamilyen arab vagy afrikai pengetős hangszer ritmusképleteit és dallamait hozza, amely fő kapaszkodója lehet a negyvenes, legszebb érett nő korában lévő énekesnőnek, aki nemcsak énekel, hanem az énekek szünetében meglehetősen érzékien tudja mozgatni felsőtestét. Aztán e kapaszkodó páros körül hullámzik, szinte kontrollálatlanul, de mindenesetre nagyon jól az alt vagy bariton szaxofon és trombita erőszakosan kitörő vagy épp leheletfinom hangja, és a dob izgató ritmusa. Számomra ez az együttes, amelyre tényleg illett minden szempontból az együttes szó, jelentette a fesztivál minőségi csúcspontját. Mindenképpen meg kell mutatni őket a MEDIAWAVE közönségének.” Hartyándi Jenő
/részlet a JAZZÉBRE Fesztiválról írt beszámolóról, további részleteket itt érhetsz el!/
 

 

 

 

 



Kérjük, írja meg véleményét:
Név: Szöveg:
E-mail:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Ossza meg ismerőseivel:
KERESŐ


      
KIEMELT HÍREK
TAGSÁGOK
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG

A MEDIAWAVE

Kiváló Minősítésű Magyar Fesztivál

 

A MEDIAWAVE Minősített

Európai Fesztivál

PARTNER OLDALAK

 

 

 

 

SZABADOS MUSIC

DIRECTORY

 


Kártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott kártyák